Tur til Dalen 2009

p>img_0014.JPGDet var 13 forventningsfulle medlemmer som møttes på Tangvall kl 9.00 Fredag 5. Juni. Følgebilen var pakket med kun det nødvendigste utstyret som: telt, skinnsofaer, skinnstol, salongbord, stålampe, div lyseffekter, propananlegg, ved og mye verktøy. Vi ville være lettest mulig for å spare miljøet. Det lå truende regnskyer i horisonten, men vi håpet at vår herre ville holde regnet borte.

Det var 2 Corvetter og 11 tunge motorsykler(swing, sport, taifun, standard) som la i vei oppover. På Grovane møtte vi Helge Aabakk fra Vennesla og to blad Jan fra Mandal. Vi fikk også besøk av damplokomotivet som går fra Grovane til Røyknes.

På Åmli ble det en matbit på bakeriet, og ytterligere 3 stykker slo seg sammen med oss. Så bar det videre oppover mot Telemarken. På Nesvatn var det tid for middagsmat. Menyen bestod av forsvarets vakumpakkede posemat, kun tilsatt Corvette- og Sportbåret vann. Det var et kaloririkt måltid, og vi merket at Tempoene slet litt hardere i motbakkene. Klokka 19 var vi endelig fremme på Buøy Camping i Dalen, og det var bare å rigge opp leiren. Litt senere på kvelden ankom også formann Geir og styremedlem Tore. De hadde reist fra Søgne kl 16, og kjørt Setesdalen opp. Det ble mye hyggelig snakk med både nye og gamle Tempovenner utover natta.

Lørdag morgen var det duket for frokost i Dalen sentrum. Det var dekket langbord, hvor alle var velkommen til gratis mat med lokale retter som vassgraut, spekemat, lefser, pultost mm.

Senere var det en felles kjøretur med ca 120 Tempoer som slet seg både oppover og nedover bakkene i Dalen.

Noen av oss besøkte Eidsborg Stavkyrkje, og tok oss en tur til Dalen bryggekafe. Da vi satt å koste oss med noe godt drikke, ankom ærverdige Victoria full av turister. Vi satt å moret oss og fulgte med på hvordan en av bygdas originaler, kledd i blå boblejakke og strikkelue med brannskader, var behjelpelig med å rigge til landgangen. Tore fikset det slik at vi fikk en omvisning i det erverdige skipet. Så var det tilbake til treffplassen for påfyll av deilig grillmat som gjengen fra Dalen Tempoklubb serverte. Det ble en rolig Lørdagskveld. De fleste hadde nok  Søndagens lange marsj i tankene.

Før klokka var 8 på Søndag morgen, var telt og utstyr ferdig pakket. Vi inntok en herlig frokost. Her manglet ingenting. Til og med deilig kringle ble servert. En KJEMPE APPLAUS til Dalen Tempoklubb for dette arrangementet. Her kommer iallefall Helst Jonas tilbake. Maken til sted og service skal man lete lenge etter. Tusen takk alle sammen.

Kl 9.oo satte vi kursen over heia til Setesdalen. Vi kjørte sammen med gjengen fra Sandnes, så vi var ca 25 stykker. På Dølen Hotell på Evje hadde vi en fantastisk middag, og deretter hadde vi en liten inspeksjon av Hannås leiren, med henblikk på om muligheter om et fremtidig Tempotreff der. Kl 17.30 var vi tilbake i Søgne, litt slitne og ømme i baken, men fulle av gode minner. Turen gikk smertefritt. Heldige med været, ingen uhell…………. vel, Lennart sin Corvette som stod på hengeren veltet og skrapet opp marmorfoten på stålampa vår. Vi får vurdere erstatningssøksmål i senere styremøte.

Tusen takk for turen, og en særlig takk til Lennart som kjørte følgebilen og ordnet en masse ting for oss, og for ikke å glemme en STOR takk til Dalen Tempoklubb, alle deltakere fra alle kanter av landet. Vi sees!!!!!!!!!!!!

zp8497586rq

0 kommentarer til “Tur til Dalen 2009”